Wednesday 29 January 2014

Dakwah is Cool,Osem&Fancy

apa yang anda terfikir apabila dengar perkataan 'DAKWAH'...jagan tipu saya...mesti anda akan berfikir sedemikian..

  • *Saya tak cukup ilmu lagi lah..
  • *main game lagi best.. 
  • *saya budak sekolah lagi lah.. kene study
  • *arr...nnti da tua2 nnti saya dakwah la..
  • *ceramah agama ... bosan lah..

tak dapat dinafikan.. saya pun penah macam tu juga... tapi itu semuanya dulu...Dulu saya tak banyak kawan.. Tapi Dakwah telah membuatkan saya ramai kawan.. :D Setelah saya mengenali dakwah... saya rasa tenang dan rasa hampir denganNya cinta saya hidup bila saya membaca Al-Quran Dakwah tu sangat mudah.. cara2 nya :-
  • *just be yourself..
  • *ajak kawan2 buat baik
  • *show kindness to other

x perlu jadi ustaz pon untuk berdakwah ni.. just be yourself okey.. saya sudah jatuh cinta dengan dakwah ini Dulu saya rase bosan berdakwah ni... TAPI sekarang TIDAK lagi.. sekarang saya rasa.. Dakwah itu fancy Dakwah itu cool Dakwah itu osem


|Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk.|

(surah Al-Nahl:125)

No comments:

Post a Comment